Julafton

Julafton idag, känns som att man längtade mera efter den här dan när man va mycket mindre.
Jahapp, frasan fyllde år imorse, 56bast blev gubben. Och visst fan va farmor och gänget uppe redan kl 9och höll på med frukost, brickor, paket osv.

Jag frågade dom ifall dom hade tänkt att överraska pappa, och det hade dom tänkt svarade dom.

Men vafan håller ni inte tyst då för?? Han vaknar ju av allt erat tjaffs och skrik.. jaja...
Senare körde jag ner morsan till "byn" där det skulle inhandlas tårta, käk och ouppklarade julklappar, jag lyckades tigga till mig en mössa också. w o h o .
 Har även hunnit med att bråka med Farfar också, jag hängde upp en ljusslinga på balkongen och han tyckte den satt alldeles fel, det va nog dagens skratt!  Han e ju bäst på allt och vet precis allt, fastän minnet inte riktigt är det bästa, han kallar ju mig för rickard och rickard vör victor.
Fast två mörka snubbar ser vel likadana ut i den åldern, vem vet.

Solen skiner fortfarande, fastän den håller på att gå ner bakom berget och jag tänker på Emelie, önskar att dagarna gick fort fort fort fram tills Lördag så att jag får kasta mig över henne, slänga ner henne i snön och överösa med kyssar och annat sliskigt.

Men dags att gå och duscha nu, God Jul till er alla andra och ha en mysig julafton!  Och ni andra slagskämpar,

Ikvääll sparar vi krafterna, så kan vi spöa skiten ur varann imorgon istället.

Peace out, guds frid, stay black, vi hörs och A D J Ö ifrån Sälen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0